Ketodieet: mida süüa ja milliseid tulemusi võib saavutada

18.01.2021
Ketodieet: mida süüa ja milliseid tulemusi võib saavutada

Viimasel ajal on ketodieet olnud paljude tähelepanu keskpunktis. Kuigi enamasti proovitakse seda selleks, et oma keha kaunimaks muuta, kogevad paljud selle eeliseid ja jätkavad tihti ka siis, kui kehakaalu eesmärgid on saavutatud.

Koos Agnega, kes panustab meie ketotoitumiseks sobivate toodete valikusse, tahame sulle lähemalt rääkida ketodieedist: mida süüa, millest loobuda ja milliste tulemusteni need toitumispõhimõtted viivad.

„Ma avastasin ketodieedi, nagu paljud teisedki, soovides liigsetest kilodest vabaneda, aga varsti märkasin, et minu üldine enesetunne oli parem, uni kvaliteetsem ja näonahk kaunim. Samuti suurenes töövõime ja tugevnes immuunsus. Sellel dieedil on tõesti palju eeliseid. Enne selle proovimist tundus mulle, et tunnen end piisavalt hästi, kuid alles pärast söömisharjumuste drastilist muutmist sain aru, mida suurepärane enesetunne tegelikult tähendab.

Miks mulle ketodieet meeldib?

  • Selles domineerivad kvaliteetsed, naturaalsed, tervislikud, töötlemata toidud.
  • Paljudele sobimatutele toodetele võib hõlpsasti leida alternatiive, näiteks kartulipudru asemele sobivad lillkapsa- ja brokolipuder, makaronide asemele jaapani konjac nuudlid ning tavaliste maiustuste asemele ketomagustoidud. Vaja on vaid soovi ja fantaasiat alternatiivide otsimiseks.
  • Ketomenüüsid on lihtne kombineerida pere tavaliste söögiharjumustega.
  • Ma ei näksi enam, seega säästan raha, mille ma enne magusatele väärtusetutele suupistetele kulutasin.
  • Toitumise reguleerimine vähendas suurt magusavajadust, mida ma varem tundsin.

Olen ketogeense dieedi põhimõtteid järginud juba peaaegu aasta ja mul on hea meel, et sellest on saanud minu eluviis.

MIS ON KETODIEET?

See on madala süsivesikute sisaldusega dieet, mille järgmisel tuleb 70% energiast rasvadest, 25% valkudest ja ainult 5% süsivesikutest. Selline toitainete proportsioon hoiab keha ketoosis. See on seisund, kui keha toodab energiat kandvaid molekule ketokehasid. Just ketokehad aitavad kiiremini rasva põletada, unustada suhkrusõltuvuse ja tagada igapäevase hea enesetunde.

Ketotoitumise põhimõtete järgijad märkavad lisaks kaduvatele kilodele ka muid plusse. Kõige sagedamini tuuakse esile selliseid:

  • See aitab hoida normaalset veresuhkru taset.
  • Magusaisu väheneb.
  • Tekib pikaajaline täiskõhutunne, soov näksida väheneb.
  • Töövõime suureneb, ajutegevus ja keskendumisvõime paranevad.
  • Energiat on rohkem, lihaste vastupidavus suureneb.
  • Une kvaliteet paraneb.
  • Naha, juuste ja küünte seisund paraneb.

Kui soovid ketotoitumist proovida, on kasulik teada 6 põhireeglit:

1. Sobiv toitainete suhe: 70% rasvu, 25% valke, 5% süsivesikuid.
2. Kvaliteetne ja võimalikult vähe töödeldud toit.
3. Tooted, millele ei ole lisatud suhkrut, glükoosi, fruktoosi ega tärklist.
4. Süsivesikute sisaldus ei tohiks ületada 5 g (100 g tootes).
5. Süüa tasuks ainult näljasena, näksimist tuleks vältida.
6. Soovitatav on vältida rafineeritud taimseid rasvu ja suitsutatud tooteid, mõõdukalt tuleks tarbida piimatooteid, pähkleid ja marju.

Nimekiri ketodieedis kõige sagedamini kasutatavatest toodetest:

RASVAD LIHA, KALA PIIMATOOTED MUNAD KÖÖGIVILJAD MAITSEROHELINE
Ghee ehk selitatud või
Oliiviõli
Kookosõli
MCT õli
Kanepiseemneõli
Avokaadoõli
Kakaovõi
Loomne rasv
Või
Veiseliha
Sealiha
Lambaliha
Kalkuniliha
Kana
Ulukiliha
Lõhe
Tursk
Karpkala
Heeringas
Makrell
Tuunikala
Säga
Mereannid
Rõõsk koor
Erinevad juustud
Kreeka jogurt
Rasvane kohupiim
Hapukoor
Airaan
Kana
Pardi
Hane
Vuti
Brokoli
Lillkapsas
Suvikõrvits
Kurk
Kapsas
Selleri varred
Baklažaan
Paprika
Redis
Naeris
Tomat
Türgi oad
Spargel
Salat
Rukola
Roheline sibul
Petersell
Spinat
Till
Peedilehed
Põldkännak ehk nn lambasalat
Koriander
Basiilik
Erinevad idud
Nisuvõrsed
Oblikad

 

MARJAD PÄHKLID JA SEEMNED SEENED JOOGID MUUD TOOTED

Oliivid

Vaarikad
Sõstrad
Põldmarjad
Maasikad
Kirsid
Mustikad
Jõhvikad

Makadaamia pähklid
Kookospähklid
Pekanipähklid
Kreeka pähklid
Mandlid
Parapähklid
Seedriseemned

Kanepiseemned
Tšiiaseemned
Mooniseemned
Kõrvitsaseemned
Linaseemned
Metsaseened
Šampinjonid
Kohv
Tee
Vesi
Mineraalvesi
Stevia (stevioolglükosiid)
Inuliin
Ksülitool
Kondipuljong
Kakaopulber
Merevetikad
Õunaäädikas
Psülliumikestad
Ksantaankummi pulber
Pähkli- ja seemnepulbrid
Magustamata pähklijoogid
Kookospiim
Pähklikreemid
Majonees
Tume šokolaad alates 85%
Konjac makaronid

Agne lemmiktoodete TOP 5:

1. Ökoloogilised munad
2. Ghee ehk selitatud või
3. Brokoli
4. Merevetikad ARAME
5. Rohelised oliivid soolvees

Kõik ketotoitumiseks sobivad LIVINI tooted leiad SIIT >
Need on tähistatud märgisega:

Kui soovid ketodieeti pidada, pead oma menüüst eemaldama mõned süsivesikuterikkad tooted. Ketodieediga sobimatute toodete seas on:

  • Puuvili (nii värske kui ka kuivatatud), puuviljamahl.
  • Juur- ja kaunviljad: kartul, porgand, peet, bataat, herned, oad, läätsed jm.
  • Kõik teraviljad: nisu, oder, riis, tatar, kaer, kinoa jm.
  • Jahu: nisu, spelta, rukis, riis ja muud teraviljad.
  • Makaronid.
  • Leib, sai, küpsetised.
  • Maiustused suhkru või sobimatute magusainetega.

Ketomakaronid kanaga
Rammus ketoretsept konjac makaronide ja kanalihaga meeldib kogu perele. Selle roa valmistamine ei võta palju aega.

Ketomagustoit „Kirju koer“
Rammus, kuid mitte liiga magus. Meeldib kindlasti kõigile, kes armastavad küpsetisi ja šokolaadi.

Ole terve!


See tekst on mõeldud ainult teavitamiseks ja seda ei saa tõlgendada kvalifitseeritud nõuande asendusena. Me ei vastuta Teie otsuste eest. Kui soovite järgida ketogeenset dieeti, pidage nõu oma toitumisspetsialisti või tervishoiutöötajaga.

Seotud tooted

leaf
Telli uudiskiri ning saa järgmiselt tellimuselt 10% soodustust